آموزش
معایب کلاس های آنلاین مدارس و دانشگاه ها
آیدا ایرانمنش ارسال ایمیل ۳۱ شهریور ۱۴۰۰آخرین به روز رسانی: 27 آبان 1400
۰ 207 خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد
باز آمد بوی ماه مدرسه اما انگار چند سالی است که دیگر مهر بوی مدرسه نمی دهد و دیگر هیاهوی خرید لباس مدرسه و کیف و کفش آن در بین خانواده ها وجود ندارد. کلاس های آنلاین مدارس و دانشگاه ها که این روزها جایگزین تخته و میز و نیمکت شده است علاوه بر مزایایی که در مطلب قبل ارائه شد، معایبی را نیز به همراه داشته است. با ما همراه شوید تا در ادامه به بیان بعضی معایب کلاس های آنلاین بپردازیم.
خانه نشینی و نبود تعامل اجتماعی
یکی از موضوعات مهم در حضور فیزیکی سر کلاس درس و مدرسه، ارتباط با همسالان و برقراری تعاملات اجتماعی است، تعامل اجتماعی یک بخش مهم در تجربه افراد می باشد و حضور در مدرسه و دانشگاه، فرصتی است که با افراد و دوستان جدید آشنا شوید که این امر در مهارت های اجتماعی شما بسیار تاثیر گذار است.نبود امکانات آزمایشگاهی و محدود بودن انتخاب دروس
ورزش و تجربه کردن در کلاس های آنلاین وجود ندارد و هنوز امکان برقراری بعضی رشته ها به صورت انلاین فراهم نشده است. شاید کلاس های آنلاین برای رشته هایی مثل تجارت، تاریخ، اقتصاد و زبان بسیار موثر باشد اما هنوز رشته هایی وجود دارند مثل شیمی، زیست، مهندسی و دیگر رشته های این چنینی که نتوانسته اند از کلاس های آنلاین استفاده کنند،زیرا این افراد نیازمند حضور در آزمایشگاه ها و بررسی های حضوری هستند.نیاز به مدیریت زمان
انعطاف پذیری بالا و کمبود اجبار برای پاسخگویی دانشجو یا دانش آموز باعث می شود تا دانشجویان یا دانش آموزان وقت زیادی را هدر بدهند . در نتیجه برای موفق شدن در کلاس آنلاین باید مدیریت زمان خوبی داشته باشید و مهارت های خود را نظم و ترتیب بخشید تا در این راه موفق شوید، در غیر اینصورت احتمال افت درسی وجود خواهد داشت.فشار مضاعف کاری روی خانواده ها
یکی از موارد که باعث شکایت خانواده ها از کلاس های انلاین شده است، فشار مضاعف کاری بر روی آنهاست. از آن جایی که فشار معلم روی بچه ها زیاد نیست، در نتیجه خانواده ها باید این کمبود را جبران کنند بعضی از کودکان هستند که در این زمینه ناتوان می باشند و کار والدین چند برابر می گردد.نیازمند مسئولیت پذیری فردی
دیگر مسئولیت همه چیز با خودتان است. اینکه چه زمانی تکالیفتان را انجام دهید، چه زمانی به کلاس مراجعه کنید یا چه زمانی آن را به پایان برسانید. همه این ها به تصمیم خود شما بستگی دارد. در نتیجه باید بلد باشید که چگونه زمان خود را مدیریت کنید. نتیجه: همان طور که دیدید کلاس های آنلاین و مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. پس بهتر است بسته به نوع شخصیت خود، مدل یادگیری و همینطور با توجه به رشته ای که در آن تحصیل می کنید، تصمیم گیری مناسب داشته باشید تا موفق تر عمل کنید و بهترین نتیجه را بگیرید. در این ایام کرونایی که خواسته و ناخواسته همه کلاس های آنلاین را تجربه می کنند بهتر است دانش آموزان بیشتر روی تلاش خود تمرکز کنند تا کمبودهای ناشی از حضور در کلاس درس در مدارس را دچار نشده و به بهترین شکل ممکن با کیفیت قابل قبول سال تحصیلی را به اتمام برسانند. حتی بسیاری از افراد و والدین ترجیح میدهند که فرزندانشان از شیوههای نوین و بهروز برای تحصیل خود استفاده کنند و در مدارس هوشمند و دیجیتال آموزش ببینند که بسیار مورد استقبال مدارس و بعضی از خانوادهها قرار گرفته است. در صورتی که گام های اصلی فعالیت مدارس را ۱. منبع درسی، ۲. برنامه ریزی، ۳. آموزش، ۴. تعامل و ۵. ارزیابی بدانیم، پیاده سازی این عوامل بصورت غیر حضوری، مستلزم وجود ابزاری است که امکانات و قابلیت ها را در کنار هم به مدارس، معلمین، دانش آموزان و والدین ارائه نماید. همه مدارس دیجیتال باید برای مدرسه، دانش آموزان، معلمان و والدین برنامه ریزی داشته باشند و این برنامه ریزی دیجیتال باید برای هر گروه منحصر به فرد و برای همان شخص و گروه در نظر گرفته شود.شبکه اجتماعی
شبکه اجتماعی، فضایی منحصر به فرد است که طبق فرآیندهای درسی طراحی شده است و امکان تعامل بین دانش آموزان، معلمین و مدارس را فراهم می آورد. یکی از مهمتری ویژگی های شبکه اجتماعی دانش آموزی مدرسه دیجیتال ملی، امکان بارگذاری پست های پیوست دار است که امکان ضمیمه کردن انواع فایل های اکسل، ورد، ویدیو، صوت و متن در کنار عکس را ممکن می سازد. امتحانات و چگونگی ارزیابی در مدارس دیجیتال شاید یکی از دغدغه های خانواده هایی که فرزندانشان را در مدارس دیجیتال ثبت نام می کنند چگونگی ارزیابی و یا امتحانات فرزندانشان است. روش های گوناگونی در اینگونه مدارس برای ارزیابی دانش اموزان وجود دارد تا دانش آموزان به شکل مستمر از طریق سوالات امتیاز دار در شبکه اجتماعی، آزمون های زمان بندی شده سراسری، آزمون های مبحثی، تمرین های تالیفی و تکالیف ارائه شده از طرف معلمین سنجیده شده و پیشرفت تحصیلی آنها ارزیابی و نتیجه آن به طور اتوماتیک در کارنامه دیجیتال آنها درج گردد . آیدا ایرانمنش ارسال ایمیل ۳۱ شهریور ۱۴۰۰آخرین به روز رسانی: 27 آبان 1400
۰ 207 خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد