ورود چین به دنیای متاورس

غول فناوری چینی، شرکت بایدو، با رونمایی از اپلیکیشن شی رانگ به معنای ” دنیای امید ” اولین قدم برای ورد به دنیای متاورس را برداشت.

به نقل از تک اکسپلور، این غول فناوری با راه اندازی یک اپلیکیشن واقعیت مجازی نخستین گام را در صنعت متاورس برداشت. این شرکت که قصد آزمایش آب در متاورس را دارد، می­تواند فضایی برای تکامل اینترنت باشد. این اپلیکیشن از طریق تلفن هوشمند، رایانه یا از طریق عینک واقعیت مجازی قابل دسترسی است.

شی رانگ به کاربران این امکان را می­دهد که یک شخصیت دیجیتالی برای خود بسازند و با سایر کاربران در دنیای سه بعدی که می­تواند یک شهر خیالی و مجازی باشد، تعامل کنند. بایدو می‌گوید که به ۱۰۰ هزار کاربر اجازه می‌دهد در فضای دیجیتال یکسان شرکت کنند.

این شرکت با این اقدام، به جمع برندهایی چون “نایک” و “فراری” که برای آزمایش کالاهای مجازی در متاورس اقدام کرده­اند، می­پیوندد. برنامه این شرکت­ها پیشی گرفتن از اینترنت و فضای وب امروزی در آینده ای نه چندان دور است.

 

این بستر اینترنتی آنلاین که فقط در چین فعال خواهد بود، هنوز در مراحل اولیه ساخت خود قرار دارد و نسخه نهایی آن احتمال دارد ظرف ۶ سال آینده ارائه شود. کاربران چینی می‌توانند در فعالیت‌هایی مثل بازدید از نمایشگاه‌های مجازی یا تمرین غواصی در یک استخر شنای دیجیتال شرکت کنند.

فرصت­‌هایی که دنیای متاورس در حال ایجاد آن است، بسیاری از شرکت­های دیجیتال را برای سرمایه­گذاری بر این فضا وسوسه و به سمت خود ترغیب کرده است. همزمان با آغاز فعالیت غول‌های فناوری آمریکایی از جمله فیسبوک و مایکروسافت، بایت دانس مالک اپلیکیشن تیک تاک روی چندین شرکت فعال در این بخش از جمله سازنده هدست‌های واقعیت مجازی Pico  سرمایه گذاری کرده است. شرکت تنسنت نیز به کمک سابقه خود در زمینه بازی‌های ویدیویی، در حال توسعه پلتفرم متاورس اختصاصی خود است.

خبرنگار: مینو رمضانی پور

خروج از نسخه موبایل