تیم سرمایهگذاری اسمارت آپ که در سالهای اخیر بر روی مجموعههای استارتاپی چون کرفس، وینداد، ویترین نت و … سرمایه گذاری کرده است، به عنوان سرمایهگذار سمف کیدز نیز شناخته شد.
سمف کیدز یک مجموعه استارت آپی در حوزه کودکان است که از سال ۹۸ فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه در راستای کمک به والدین جهت شناخت بیشتر از فرزندانشان و انتخاب بهتر برای آنها راه اندازی شد.
سمف کیدز که از مجموعه خود به عنوان سیاره مهارت آموزی، جستجوگری و کشف تواناییها و علایق کودکان یاد میکند، هدف خود را بر روی آینده کودکان گذاشته تا به واسطه انتخاب درست امروز، فردای بهتری برای خود رقم بزنند.
این تیم استارت آپی جهت توسعه بازار خود، اسمارت آپ را به عنوان سرمایهگذار انتخاب کرد. “سمانه فضعلی” یکی از بنیانگذاران این مجموعه در خصوص همکاری با اسمارت آپ اینگونه اشاره میکند:
«ما همیشه آوازه اسمارتآپ را در اکوسیستم استارتاپى شنیده بودیم و دوست داشتیم سمفکیدز در کنار تیم قوى این مجموعه رشد سریعترى را تجربه کند. وجود افراد متعهد و خوشنام و همچنین پرتفوى قوى این مجموعه مهمترین دلایل انتخاب اسمارتآپ به عنوان ویسی بود.»
تیم ارزیابی اسمارتآپ، سمف کیدز را به عنوان مجموعه مناسبی جهت کمک به والدین در شناخت علایق و رشد مهارت کودکان دانست:
«تیم سمفکیدز به واسطه تجربه چندین ساله در حوزه کودک شناخت خوبی از نیازهای کودکان و والدین دارند. بازار جهانی فروش اسباببازی و محتوای کودک نیز رشد روزافزونی را تجربه میکند و نیاز به خدمات شخصیسازیشده و متناسب با مراحل رشد کودک بیش از گذشته احساس میشود.»
سمف کیدز ابتدا با انجام مطالعات میدانی و ارتباط با کودکان و همچنین برگزاری کارگاههای مختلف شروع به فعالیت کرد. این تیم مجموعهای بهم پیوسته از علم روانشناسی، آموزش و بازی و سرگرمی است که در آن دو دسته محصول و خدمات برای کودکان طراحی شده است. دسته اول شامل محصولاتی است که به پرورش استعدادهای کودک کمک میکند و دسته دوم محصولات و خدماتی است که نقاط ضعف کودک را ارتقاء میدهد.
سمف کیدز در آبان ماه ۹۹ به عضویت پرتفوی مجموعه ۱۰۰ استارتاپ درآمد و توانست با جذب سرمایه به سهم مناسبی از بازار دست یابد و رشد مناسبی داشته باشد. در حال حاضر فروش محصولات سمف کیدز به طور میانگین ۸۲ درصد در ماه و تولید آن ۷۳ درصد افزایش یافته است.
خبرنگار: مینو رمضانی پور